Kesälomareissumme automatkoilla innostuin virkkaamaan tällaisen kivan pussukan. Ohje löytyi ihastuttavasta Jeanne d´Are Living 7/heinäkuu 2015 lehdestä. Minusta näiden lehtien sisustusjutut ovat todella ihastuttavia ja niin kauniita. Lehdistä löytyy niin paljon kaikkea mitä voi itse tehdä ja mielikuvitusta käyttäen keksiä oman kodin kaunistukseksi. Paljon on tullutkin ostettua näitä lehtiä :) Yllä olevassa kuvassa on ohje pussukan virkkaamiseen. Vuoritin pussin kauniilla ruusukankaalla. Kiinnitin vetoketjun käsin ommellen. Pieni liina on ommeltu samasta ruusukankaasta ja somistettu pitsillä. Se voi olla vaikkapa pienen pöydän liina tai leipäkorin liina. Ajattelin arpoa tämän setin (pussukka, liina ja lehti) blogissani vierailevien ihmisten iloksi. Arvontaan tuleva lehti ei ole tämä kuvassa oleva heinäkuun numero vaan pian ilmestyvä elokuun painos. Arvonnan säännöt ovat perinteiset ja selkeät eli 1 arvan saat kommentoimalla tätä posta...
Tykkään koruista ja minusta niitä on kiva käyttää. Nykyään tykkään laittaa ranteeseen jonkun korun tai useammankin yhtä aikaa. Usein korut ovat todella kalliita. Itse olenkin mieluummin tehnyt niitä itse. En osaa tehdä mitään mistään spesiaalista aineesta koruja, kuten esim. hopea tai muu samantyylinen materiaali. Teen koruja helmistä. Niitä on myynnissä monenlaisissa väreissä ja muodoissa. Kesällä kävimme Kärkkäisellä ja siellä oli huikea valikoima helmiä ja niiden tekoon soveltuvia välineitä mm. helmineula, kuminauhoja, lukkoja yms. Sieltä lähti mukaani ruskean, kullan, valkoisen sävyisiä helmiä. Näiden hinta ei ole päätähuimaava, mutta ne ovat mielestäni kauniita ja on niissä tunnearvoa, kun olen itse ne tehnyt 💗. Joskus olisi kiva osallistua koruntekokurssille. Sieltä saisi varmasti hyviä ideoita ja oppia miten valmistaa kauniita koruja. Tykkäätkö sinä koruista ja teetkö niitä itse?
Elokuu on jo puolessa välissä ja syksy lähenee, mutta säiden puolesta tuntuu kesä vasta alkavan. Siksipä tämä kukkakangas sopii vallan mainiosti tähän hetkeen, eikö vaan ? Ruusukangas löytyi HH- kankaasta. Enpä ollut sitä lähtenyt edes ostamaan, mutta myyjän kehoitus vilkaista alennettuja trikookankaita tepsi minuun. Tästä kankaasta oli tarkoitus tulla pitkä, mekkomainen tunika. Sellaista aloin tekemään, mutta en ollut malliin ollenkaan tyytyväinen. Niinpä tekele päätyi lojumaan ompeluhuoneen pöydälle. Onneksi sain päähänpiston leikata paidan lyhyeksi ja kantata helma leveällä resorilla. Halusin muutenkin tummaa sävyä vaaleasävyiseen kuosiin. Minusta tumman harmaa sävy kauluksessa ja helmassa tuo syvyyttä ruusukuosiin. Kaula-aukon halusin väljemmäksi ja v-malliseksi. Malli on jäänyt hyvin vähälle ompeluhistoriassani. Teinkin sen nyt mietiskellen ja kokeillen. Ihan hyvä siitä loppujen lopuksi tuli. Paita on muuten niin perusmallinen kuin voi olla. Näitä voisi...
Kommentit
Lähetä kommentti
Ihanaa, että kävit! Olen todella iloinen, jos jätät minulle pienen viestin kommentoimalla postaustani :).