Pellavapaidan ompelu naiselle - pitsiä ja helmiä yksityiskohtina
Eilen vietimme juhannusaattoa sekä minun syntymäpäiviä. Aina välillä syntymäpäiväni sattuvat juhannusaatolle. Se on aika hauska sattuma. Päivä saa aivan uudenlaisen juhlan tunnun, kun samalla nautimme keskikesän kauneudesta. Kävin viime viikolla kaupunkimme ainoassa ja parhaassa kangaskaupassa. Halusin löytää pellavakankaan, josta voisin ommella itselleni paidan. Tämä kauniin vihreä kangas houkutteli minua ja siitä teinkin itselleni paidan. Ostin myös sävyyn sopivaa pitsinauhaa. Otin malliksi v-aukkoisen paitani ja sen avulla leikkasin kankaat. Koska kangas ei jousta, niin leikkasin helmoihin tuollaiset leikkaukset, jotka antavat väljyyttä pukemiseen. Halusin vielä koristella lisää ja ompelinkin pieniä ruskeita helmiä kaula-aukon pitsiin. Mielenkiintoista nähdä miten ne kestävät käytössä. Pesussa tulen varmaan käyttämään pesupussia. Onko teillä kenelläkään kokemusta, miten ommellut helmet ovat kestäneet pesukoneessa? On ollut ihanan lämpimät säät. Katsotaan kuinka kauan ne vielä kestäv...